Častým tématem na mých sezení je nespokojenost s partnerem

Častým tématem na mých sezení je nespokojenost s partnerem. Obecně ženy, ale i muži hledají cestu, jak své vztahy zlepšit, jak například znovu navrátit pocit zamilovanosti. Chtějí znát způsob, jak předcházet hádkám a dohadování. Neučím klienty, jak se nehádat vůbec. Učím je, jak vhodně vysvětlit a sdělit své postoje a myšlenky. Učím je, jak pracovat s odmítnutím, nezdarem a nepochopením na emoční rovině.

Jsem bytostně přesvědčena, že jedině v případě změny postoje v sobě samém se mohou udát změny i navenek. Byl to i případ klientky, která se trápila vlastními pocity k manželovi a uvažovala o rozchodu. Obviňovala ho z nepochopení a že jí nepomáhá s rodinou, plánováním dovolené, výchovou dětí a s mnoha dalšími situacemi.

Nejprve jsme začaly pracovat na tom, jak by měl vztah ideálně vypadat. Jaká slova pochopení, ujišťování lásky a povzbuzení chce klienta od partnera slyšet. Jak se chce cítit v jeho blízkosti a ve společnosti s ním. Postupně jsme na každou otázku našly odpověď a zároveň jsme začaly hledat způsoby, jak to získat.

Poté nastal nejdůležitější krok – aplikace v praxi. Prostě to všechno otestovat a zjišťovat, co zafungovalo a co ne. Mé koučování nespočívá v tom, že dávám klientovi konkrétní návody, co říct, ale že ho naučím metody, jak sám se sebou pracovat, jak ovlivňovat to, jak se cítí, a jak vhodně zpracovávat negativní reakce.

Klientka se naučila nově reagovat. Přestala používat nefunkční věty své maminky, babičky a kamarádek a našla si jiné, jí vlastní. Jak s oblibou říkám klientům: „Jsme tím, co opakovaně děláme. Dokonalost není čin, ale zvyk.“ (Aristoteles)